Singurele modele care încă mai sunt disponibile cu propulsoare pe motorină sunt cele care nu au în gamă sisteme hibride de propulsie, însă cel mai probabil de anul viitor chiar și pe Avensis, modelul de clasă medie ar putea dispărea dieselul. Singurele motoare diesel se vor mai regăsi cel mai probabil pe mașinile mari de teren precum Land Cruiser sau Hilux.
„Nu mai avem pe stoc motorizări diesel pentru Auris sau RAV4. Pentru Avensis avem în continuare motorizări diesel, dar nu știm dacă vom mai avea și anul viitor. Acum ne concentrăm pe hibride”, a declarat pentru Ziarul Financiar un consultant de vânzări din cadrul rețelei de dealeri de pe piața locală.
Decizia este una surprinzătoare, mai ales că România este o țară cu apetit pentru diesel datorită consumului scăzut. Pe de altă parte, Toyota este pe piața locală lider absolut la hibride. Mai mult, anul trecut peste 40% din vânzările Toyota au fost reprezentate de mașini pe motorină.
Potrivit Automotive News Europe și în Italia au fost eliminate dieselurile de pe modelele hibride, pariul niponilor fiind acum exclusiv pe benzină și baterii. Astfel, din această lună, Aygo, Yaris, Auris, Prius, C-HR și RAV4 pot fi comandate exclusiv cu un motor pe benzină sub capotă, alături de hibride.